وضعیت بازار فولاد و سنگ آهن در چین
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

طبق گزارشات و برسی های انجام شده از سوی انجمن آهن و فولاد در چین مشخص شده است که در انتهای ماه می سال جاری، تولید روزانه فولاد در این کشور در مقایسه با ده روز میانی ماه می  در حدود ۲.۹۹ درصد کاهش داشته و  به یک میلیون و ۷۶۴ هزار تن به ثبت رسیده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که در طول ماه های اخیر نیز تولید فولاد کاهش داشته ولی در ماه می به بالاترین حد خود رسیده است. طبق آنچه که در آخرین گزارش بورس کالای ایران آمده است، باید شاهد متوقف شدن ۱۱۹ میلیون تن از ظرفیت تولید فرسوده چین تا پایان ژوئن باشیم. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر به دلیل رونق گرفتن تقاضای مقاطع در چین، موجودی فولاد بازار چین  نیز دچار ۵ درصد کاهش شده و در حدود ۱۲ میلیون و ۷۹۹ هزار تن به ثبت رسیده است.

به گزارش حامیران، رکود در بازار فولاد در اکثر کشور های دنیا به چشم میخورد؛ منتهی مراتب در کشور چین، علاوه بر کاهش تولید فولاد موحودی بازار نیز کاهش پیدا کرده. فعالان بازار معتقد هستند در صورت عدم واردات فولاد در چین و افزایش مصرف، می توان به آینده ی فولاد چین امیدوار بود.

 

روز گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین به کمترین سطح قیمت 12 ماه اخیر نزدیک شد چرا که مازاد عرضه و ارزانی سایر مواد اولیه از جمله قراضه بر میزان معاملات سنگ آهن اثر منفی گذاشت. متوسط شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62 درصد 1.25 دلار هر تن خشک افت قیمت روزانه داشته به 54 دلار هر تن خشک سی اف آر تنزل کرد. پیش از این آخرین بار 28 ژوئن 2016 سنگ آهن به 53.65 دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده بود. قیمت قرارداد سواپ ماه جولای نیز در بورس سنگاپور 1.5 دلار افت داشته 53.4 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. موجودی سنگ آهن در بنادر چین همچنان رو به بالاست.

شرکت فولاد حامیران دارای1)عاملیت فروش محصولات فولاد آلیاژی ایران  2)نمایندگی فولاد آلیاژی اصفهان 

 




:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: